miercuri, 17 ianuarie 2007

Calaretului ii sade bine cu drumul si cu biciul

(iac-asa, c-asa am vrut eu.)

Vin de la doctor, ma mai duc si miine, la altul, nu mai pot de cit ma caut luna asta. Ca o doamna cum am precizat in nenumarate dar repetate rinduri ce ma aflu (dar tot nu va intra in cap), mai nou nu mai umblu cu geanta/rucsac dupa mine, bag prin buzunare ce-mi trebuie (mai nou doua ceololare, ca sint super disponibila pe doua retele) (ca manelarii de la mall, in principiu) si iau cartea in mina si pa.
A bon si deci am stat nitel de vorba cu doctorul si apoi m-a invitat dincolo si mi-am lasat cartea si creionul (!!) pe geaca, in prima incapere. El a vazut si m-a intrebat din teava daca citesc romane politiste.
A urmat o discutie in care eu am incercat sa nu-i fac o impresie falsa! (cred ca nu este impresie falsa, sau este?!) apoi ne-am intors acolo unde era biroul si mi-a picat fisa : a, dvs. cititi politiste? Da! Si pe autorul asta nu-l cunoasteti, este? Da, nu-l cunosc.:D Pai ca e relativ nou. Si paf imi pica fisa, am impresia ca e si doctor. Adica intii doctor si-apoi scriitor!
Cu alte cuvinte citesc degeaba notita de la inceput despre autori, dar uneori mai tin minte un mic detaliu.
Ei bun, si el mi-a cerut cartea, eu l-am asigurat ca este si in germana, din moment ce a aparut deja in romaneste si s-a apucat sa se uite pe coperta 4 foarte concentrat. Eu m-am uitat la el ca mita-n calendar si la un moment dat l-am intrebat intrigat-amuzata: doar nu intelegeti romaneste!? (ma mir ca l-am intrebat in germana:D) si tot eu, aaaa, pe baza de latina.
A zis ca da, asta ii fusese logica si ca cel mai usor i-a fost sa inteleaga ultima apreciere (din alea ca daily news a zis ce carte meserie si new york times a zis ca vai, de la eliada lu homer incoace nu s-a mai scris asa o carte cutremuratoare etc. etc. etc. (nu stiu daca Eliada e cutremuratoare, dar sper sincer!)). Care era:
"Un succes international."
Times Literary Supplement


A, am terminat-o, asa ca daca nu ma prind cu alte treburi si n-apare P. fix in clipa asta, o sa incerc sa scriu un rind doua despre. :)

9 comentarii:

  1. Eliada nu stiu sa iti spun, dar Iliada sigur e cutremuratoare, garantat si pe bune. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. =))
    asa imi trebuie daca ma dau culta cind nu-s. ma rog, stiam de iliada si odise(e)a, dar cred ca a fost un fel de greselaa fonetica, dar nu mi-am dat seama de ea, pina nu mi-ai postat-o sub nas.
    so, mea culpa si mersi!:)

    ps cuuum? n-ai citit eliada lui homer? vaaai!:D

    RăspundețiȘtergere
  3. Chante, déesse, la colère d'Achille, le fils de Pélée, détestable colère ...

    :)

    RăspundețiȘtergere
  4. vaaaai, deesse, cum bine zice antIvorbitorul meu, tu care stii eliada pe de rost, s-o confunzi cu iliada! (iar ma rid, iau bataie clar) declansezi colera-n Olimp!:))

    RăspundețiȘtergere
  5. ne-a ucis profu de istorie cu iliada asta, praf ne-a facut.
    si cred ca si diriga ne-a somat intr-a 9a s-o citim, dar ma omor dupa poeme in versuri lungi (de 12 silabe?????) si lungi ele in sine, asa ca am zis pas, poate citesc un rezumat:D
    ah suzii, eu care il stiu pe eliade pe de rost, cum l-am putut confunda cu iliada?:D
    cinta, zeita, minia ce-aprinse/cuprinse? pe-Ahil... asa incepea traducerea romaneasca facuta de un mare greu in materie. al carui nume, nu e de mirare, imi scapa.

    RăspundețiȘtergere
  6. George Murnu ii zice.

    Exista si o versiune (aproape) in proza, mai usor de citit, dar nu stiu cine e traducatorul.

    RăspundețiȘtergere
  7. corect, george murnu.
    iliuta, foarte serios acu, crezi ca iliada e o lectura obligatorie? fie ea vag si in proza?
    incep sa ma complexez (am inceput de ceva timp, dar zic asa...)
    prefer legendele olimpului, desi sint prea multe personaje. mie imi trebuie ceva easy asa ca la pennac, de citit pe tren. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Mai, nu stiu sa iti zic ca e o lectura obligatorie, dar eu stiu asa:
    Cind eram mai mic, l-am vazut intr-o zi pe taica-meu ca tot citea dintr-un cartoi gros in versuri intr-o editie cu supracoperta foarte faina. M-am intrebat oare ce-o fi in capul lui taica-meu de citeste versuri, s-a stricat la cap?! I-am furat cartea si am inceput sa citesc pe ici pe colo rasfoind si am vazut ca intelegeam binisor, ca mai apoi sa nu o mai pot lasa din mina de faina ce era. Asa am citit Odiseea. Dupa aia am mai crescut si am citit si Iliada, care mi s-a parut ceva mai greoaie in versiunea ce o aveam (nu a lui Murnu), dar fiindca eram mai mare, am inteles mai bine si mi-a placut mult mai mult.
    Si da, citisem inainte Legendele Olimpului :)

    RăspundețiȘtergere
  9. mmm se intoarce si ma pune pe ginduri!
    poate in concediul prenatal o sa ma apuc de cartile astea groase! (nu-s gravida si nici n-am de gind momentan, dar zic asa, sa-mi aduceti aminte dac-a fi cazul!)...
    mersi again:)

    RăspundețiȘtergere

Submit Your Blog