luni, 8 ianuarie 2007

De ce iubim femeile*

Bomba de aur
Povestire erotica scrisa bine, placut, mai putin folosirea cuvintului "pasarica", prefer "sex" decit, dar ma rog.

De ce iubim femeile
Am recunoscut-o, o mai citisem, probabil pe net pe undeva, mi-a placut si-atunci si-acum si doresc sa-i comunic domnului Cartarescu ca si eu il iubesc. :)

Nota finala
Aha!
M-a pacaliiiit! Eu am crezut totul, cuvint cu cuvint, si cind colo unele fapte sint inventate, altele transformate, la fel cu numele personajelor s.a.m.d.! Pai pe cind o carte cu adevarul si doar adevarul? :)

Intreba Suzi cu citeva posturi mai devreme daca e comerciala cartea. Pai probabil ca da, sint convinsa ca multi cititori care nu mai pusesera mina pe-o carte (poate doar de Excel) de ani buni au citit in mod exceptional volumul; ultima carte inceputa, ne-din-domeniul informatic, fiind Cerul vazut prin lentila si aruncata cit colo dupa pagina 65... De ce iubim femeile a fost facuta cadou la nenumarate domnisoare si domnisori si eu am imprumutat-o de la nasii mei si m-am mirat s-o gasesc in biblioteca lor (care e bogata, dar cu alte gusturi literare (desi mai mult stiintifice)) si sa aflu ca au citit-o amindoi. Si le-a placut.
Cartarescu se adreseaza in citeva rinduri cititoarelor lui, chestie comerciala, poate numarul cititoarelor cartii sa fie ceva mai mare decit al cititorilor, dar nu vad nici un motiv pentru care sa nu-l citeasca partea masculina.
Cartarescu se vinde bine, cred, imi spune mie instinctul, fara sa-mi fi trecut ochii peste vreun studiu de piata; nu stiu cu cartoiul ala despre postmodernism cum sta, in rest...
Daca tot nu ne-a dezvaluit care e obiectul care il inspira, "nu l-as arata nimanui niciodata, nu doar de teama ca mi-ar putea fi furat, si-atunci adio Orbitor III si tot ce-ar mai putea veni dupa el" (pag. 128), ma intreb pe cind o noutate, fie ea si comerciala, din partea mea.
Oricum, totul tine de preferinte.
Pentru mine, comercial pina la Dumnezeu si-napoi e Coelho, da ceata si inexistentei familii Sandra&Dan Brown. Cu toate astea am citit o gramada din cartuliile lui, cred ca eram turmentata la vremea aia. Ma rog, le tin bifate si-atita tot.
La Cartarescu ma-ntorc, parol.


*Mircea Cartarescu, Humanitas, Bucuresti, 2005, Ed. a 2-a, rev., 171 pag., 15,10 lei noi
(colectia Cartea de pe noptiera, ingrijita de Ioana Parvulescu (e aceeasi persoana cu autoarea Intoarcerii in Bucurestiul interbelic etc.?))

8 comentarii:

  1. ah nu stiu:) oare e coincidenta de nume si culmea si ioana cealalta si-a scos cartea tot la humanitas?!

    RăspundețiȘtergere
  2. @ vio: mdeah, ce sa fac, s-o cumpar? ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. da, cred ca Parvuleasca e aceeasi :)
    apropos, la multi ani, bine m-am intors acasa
    am de recuperat, ca scrisesi, nu gluma :))

    RăspundețiȘtergere
  4. nu e coincidenta de nume, tipa are si rubrica in romlit.

    RăspundețiȘtergere
  5. Mai, permiteti-mi sa va cert!!! Cum sa nu stiti ca doamna Ioana Parvulescu este editor la Humanitas, profesor la Facultatea de Litere si scriitoare?

    Este o singura Ioana Parvulescu, aceea pe care o stim cu totii: doamna care scrie asa de frumos si de care iti este imposibil sa nu te indragostesti :)

    RăspundețiȘtergere
  6. ionuca, am gugalit-o nitel pe doamna, pari sa ai dreptate. ramine sa-mi fac timp s-o citesc;;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Vio, iti recomand In intimitatea secolului al XIX-lea. Este o carte de o delicatete aparte si in care Ioana Parvulescu a dat ce a avut mai bun!

    Sa ma anunti dupa ce o citesti si sa-mi spui ce parere ai avut! :)

    Ps.Ce ne-am face fara Hiacint a noastra??? :)

    RăspundețiȘtergere
  8. suzi, sper ca te-au lamurit fetele:)

    zazo, a venit comanda?

    opzecico, la multi ani si tie! ma simt frustrata pe blogul tau, ma urmareste gindul ca mi se pierd comentariile, ma bagasem in seama la cele 15 kg de carti si nimic... :(=((

    ionuca, am cartea, ramine sa-mi fac timp s-o citesc, ma-ntreb cum... te tin la curent:)

    RăspundețiȘtergere

Submit Your Blog