duminică, 7 ianuarie 2007

Insomnii 4


Intilnire la Torino
Interesanta povestirea, am aflat cu ocazia asta de cladirea de alaturi (Mole Antonelliana), de giulgiu etc.

Irish cream
Umor reusit, suspans, descrieri fantastice, decoruri la fel, final haios. As transcrie fragmentul care mi-a placut cel mai mult, dar e cel la care am ris ca dementa si nu vreau sa va stric placerea. (aviz: nu e cu zoofilie)

Obiectul care ma inspira
Interesanta tehnica (vag sotron-iana:P), finalul in coada de peste (sper ca folosesc corect expresia) simpatic, dar am sperat la mai mult.


Zaraza
Istoria deja cunoscuta a povestii de dragoste dintre trubadurul (!) Cristian Vasile si tiganca de o rapitoare frumusete Zarada (Minunata); aproape incredibil ca asa ceva s-a intimplat la noi si nu e plasmuirea unei minti, ma rog, Cartarescu insista ca e primul care spune tot ce s-a petrecut, dar am vaga impresie ca stiam, fara sa fi citit arhivele vremii. Frumos, oricum.

Cartea magica a tineretii mele
O povestire care se potriveste pe imaginea pe care mi-am facut-o despre Cartarescu de-a lungul timpului (nu dau acum detalii) mai ceva ca manusa. M-a prins jocul cu cartile inventate si cu localitati care nu exista nici in cele mai detaliate atlase si blocul aproape demolat in care intra pe scara de incendiu ruginita, ce mai, m-a prins tare, atmosfera de nota 20.

Marele Sincu
Nostalgica pentru mine pentru structuralism:). Un fragmentel dragutel :) (nu cred ca e flatant sa ti se spuna chestii de-astea cu diminutive, dar ce sa fac?!) :
"Cei de mai sus si alti citiva (...) am mers cu Sincu, prin anul trei, al meu, de facultate intr-o tabara de linga faimoasa minastire pe linga care se tot plimba umbra lui Mircea." (pag. 153-154) (uite, lui Cartarescu ii da mina sa repete asa de aproape in fraza prepozitia "linga", hihi.)

Mai am trei povestiri, intre care si cea care da titlul volumului. Nu le-am mentionat pe toate, unele mai scurtute (ca la trei pagini) mi s-au parut vag trase de par (pardon!) si n-am inteles exact (e drept ca nici n-am stat sa analizez in amanunt) ce anume cauta in carticica asta. Adica parca nu erau chiar de dragoste si cu femei. :)
Pentru ca sint atit de atenta la ceea ce citesc, nici macar nu-mi amintesc daca exista o prefata sau daca este pe undeva o explicatie despre textele astea, adica daca fara exceptie au tema asta comuna etc.

PS Cer scuze daca chiar Cartarescu insusi in persoana a scos la lumina finalul povestii cu Zaraza, o citisem inainte preluata din Jurnalul National si nu retinusem numele lui deloc, probabil captivata fiind de istoria in sine. Oricum am avut atunci impresia ca e ceva ce stia toata lumea, mai putin eu. Asta trebuie sa fie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Submit Your Blog