sâmbătă, 6 ianuarie 2007

Insomnii 3

(In tren am mai ascultat si-o piesa cu refrenul aproximativ dormeau pe-o frunza doua stele, foarte frumos, il cinta o tanti bruneta cred cu par lung, nu am nici cea mai vaga idee cum o cheama, as zice un fel de ioana dichiseanu, ca melodie a numelui, nu ca chiar ar fi o cintareata cu numele asta.)

Revenind la De ce iubim femeile, nu e un eseu sau un raspuns dezvoltat la intrebarea asta, ci sint mai multe povestiri care au (din ce-am vazut pina acum) in principiu tema erotica, adicatelea e vorba ori de-o love story de-a naratorului Mircea nascut in 1956, ori cum ii placeau lui nu stiu ce ochi, ori cum visa o fata, e deci despre fete, da?

*Cu urechile pe spate - desi scrie cit de rau ii pare, l-am condamnat nitelus, indiferent daca povestea e inventata sau ba

*Diavolul de hirtie - Victor si Ingrid - jocul repetat de-a "doctorul" - in copilarie si in adolescenta
- n-am inteles daca finalul are vreo semnificatie sau e doar dezvoltat artistic, de placut, mi-a placut

*Petruta - am ris cu lacrimi, desi era trist, poate pentru ca si mie mi-a iesit aiurea vaccinul ala,
nu stiam ca se cheama IDR, dar am fost vreo patru in clasa, asa ca n-am avut probleme. Oricum am identificat un punct comun la Cartarescu si la mine:D. Sint pe drumul cel bun.
- misto-ul colegilor e fenomenal :

(colegul repetent : "La o lectie de citire cu faimoasa batrinica ce aluneca iarna pe o pojghita de gheata si copiii o ajuta sa se ridice, Puica citise "... si ba-tri-nica a-lu-ne-ca pe o plosnita..." Era dezastru.")

"Ba, tebecistule, nu mai stau cu tine in banca!"
"Of-ti-co-sul! Of-ti-co-sul!" (pag. 84)

"Am cravata mea,
Sint tebecist!
Si ma mindresc cu ea,
Sint tebecist!"
"Tebecistul scoase o secure mica
Si lovind pe Preda pavaza ii strica!" (pag. 85)

"Eram ofticos si ma pastea preventoriul, cum soptise asistenta prea tare catre Tovarasa, iar copiii auzisera si, cu voci de desene animate, cotcodaceau dupa mine : "Preventooooriu! preventooooriu!"..." (pag. 86)

"Ce faci, Oftica, ti-ai luat pastila?" (pag. 87)

-> oracolul ca in Exuvii, Simona Popescu (parca)

"Fa-i si lu' Tebecistu', ca poate iubeste si el vreo tebecista de-a lui!" (pag. 88)

-finalul aproape incredibil

Am ajuns la o concluzie total neliterara, dar acceptabila, si anume am banuiala ca cineva e cam la furat in pat.

4 comentarii:

  1. cum adica cineva e cam la furat in pat?
    n-am prea inteles

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  3. luciat, n-am vrut sa fiu chiar clara:), nu definesc cineva-ul, dar "cam la furat in pat" ar insemna in acceptiunea mea "nu e un amanta/o amanta prea bun/a" :)

    RăspundețiȘtergere
  4. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    :)))))))))))))))))))))

    RăspundețiȘtergere

Submit Your Blog