duminică, 15 aprilie 2007

Preludiu la Exuvii*

Abia am inceput cartea, deci mare lucru n-am ce zice.
Decit ca mi-a fost un picut greu sa ma obisnuiesc cu stilul, vag complicat, comparat cu cartile usurele pe care le-am citit in ultima vreme. Dar cind am intrat in atmosfera, am citit citeva pagini cu inima palpitinda de ciuda ca n-am scris eu cartea asta. Prostie poate, dar nimerita. A mea, ca sa nu creez confuzii.
M-am bucurat gasind dupa capul meu o scapare la pagina 17 si anume cuvintelul "delincvent"; de precizat ca pina atunci n-am strimbat deloc din nas la vreo greseluta, ca nu mi-a sarit nimic in ochi, ba inca e si grafia cu i din i:) spre marea mea bucurie.
Imi plac simonele si anti-simonele si imi place intertextualitatea (am rasfoit un pic prin carte si-am vazut ca sint o groaza de exemple) si sper sa nu fac prostia sa n-o termin.
Ce citesc eu acum se cheama Prolog. :)
Sint destule cuvinte pe care nu le inteleg (termeni tehnici in general) si nici nu le caut, dar la maelström chiar am fost curioasa. Pe net wikipedia zice "the Nordic words mala (to grind) and ström (stream)", batrinul meu Larousse e de parere ca vine din olandeza. Sa fie olandeza doar o etapa intermediara in mondializarea termenului? :)
Cam atit pina acum.
A, am in curind 29 de ani, Simona Popescu a scris cartea asta pe cind se apropia de 28. :SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS


*Simona Popescu, Exuvii, Polirom 2004, roman, editie revazuta, 324 pag., 15.90 lei
E misto ca Poliromul scoate carti bune etc., dar preturile mi se par oleaca nerusinate. Asta e aparuta in 2004, eu o cumpar in 2007 si nu mi se pare cine stie ceee accesibila. Ce sa mai zic de Norman Manea, care tot nu e fresha din tipar si noroc c-am primit-o cadou, dar m-am rusinat sa primesc asa cadouri scumpe.
Imi imaginez ca tot se cumpara, da' poate nu-i cazu' sa sariti calu', tovarasi.

9 comentarii:

  1. cred de aia există oferta cu 1 euro, ca să spele ruşinea acestor preţuri(altfel, eu nu mai stăteam pe acasă :SS).
    ş-apoi, la aproape 29 de ani, poţi să spui că însemnările din blog sunt exuvii, metaforic vorbind :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Subscriu la chestiunea cu preturile la Polirom. Eu am luat 2 Norman Manea ("ascunse" pe la capat de raft), din care si Intoarcerea huliganului, cu 10 lei si ceva fiecare, in timp ce aceeasi carte trona vizibil in coperti de lux cartonate, la 30 si ceva...
    Simona Popescu se citeste lent, caci digestia e dificila, dar plina de surprize placute; am cunoscut-o si m-a emotionat profund felul ei de a fi si inteligenta-i sclipitoare (m-am simtit super insignificant)

    RăspundețiȘtergere
  3. eu nu vreu s-o cunosc pe Simona Popescu, mi-e ca ma duc sa ma apuc de maturat strazile dupa asta si n-as vrea...

    RăspundețiȘtergere
  4. hiacinto, ce de treaba esti tu:)

    adi, norman manea al meu nu e cartonat si totusi a costat ca la un 30. e in aceeasi colectie cu simona popescu cred, cel putin formatul e asemanator.

    suzi, ma tem ca si eu...

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu sint de acord cu tine pe exemplul concret Simona Popescu. Nu am citit romanul Exuvii, dar din fragmentele publicate de Polirom autoarea pare a scrie bine. Am cautat-o cu Google si se pare ca a trecut complet pe poezie, ceea ce in esenta nu e rau, dar e catastrofal dpdv al incasarilor banesti. Asa ca romanul asta din 1997 republicat in 2004 probabil ca ii aduce mai multi bani decit cartile de poezie publicate de atunci incoace.

    Am avut mai demult o discutie in doua parti ( http://luciat.wordpress.com/2006/12/28/autori/ si http://luciat.wordpress.com/2007/01/03/jders-despre-pretul-cartilor/ ) despre pretul cartilor, la care majoritatea particpantilor (editori + cititori) mi-a sarit in cap acuzindu-ma de diferite chestii. Eu sustin si acum ca editorii romani sint orbi si vor avea o surpriza neplacuta cit de curind pentru ca tin de preturi cu dintii, dar nu-si dau seama ca tocmai asta ii va distruge pina la urma. Eu sint de parere ca ar trebui mai multa flexibilitate in stabilirea preturilor. Piata de carte in romana se restringe (lumea nu mai citeste + emigrare masiva), iar metoda (proasta !) gasita de editori este sa umfle preturile in continuare. Un pret de 30 de lei pentru o carte de Norman Manea este enorm, eu nu as da nici 10 lei pentru cartile lui. Pe de alta parte un pret de 15 lei pentru un autor roman contemporan (cum e S.P.) e decent, chiar mergind pina la 20 de lei pentru cartile cu adevarat bune. Dar lucrurile nu stau asa, de exemplu romanul lui Razvan Radulescu numit "Teodosie cel Mic" si publicat de Polirom costa acum 29 de lei, dar eu nu as da pe ea mai mult de 15 lei.

    RăspundețiȘtergere
  6. ideea mea era si ca e vorba de carti aparute acu citiva ani, daca scrie pe ea ca e din 2004, as dori un pret din 2004.
    sau sint asa de anacronica si n-am habar ce preturi se practicau atunci?:D

    RăspundețiȘtergere
  7. hei oameni buni...dar voi cati ani aveti? ...k noua profa d romana ne-a dat sa citim Exuvii , Rem si...HOMO LUDENS:|:|:| intr-a9-a ... e clar k n-am priceput nik din homo ludens ...da' mai conteaza? :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere

Submit Your Blog