vineri, 6 aprilie 2007

300

Cind ma aflam numai bine in beta, de unde incep eu taraneste sa-mi fac compunerile, am vazut ca am 299 posturi, asa ca m-am gindit sa-l intitulez pe asta de fata (daca nu uit, o sa ma mizanabimizez, iac-asa) deosebit de original si cum ati vazut si mai sus 300, ca filmul care se tot poarta acum intr-o veselie. Daca ma apuc sa le numar, constat iar ca nu-s chiar atitea, ca mai am niste unele incepute si lasate asa prin drafts (imi amintesc acum de o cronica vaga la Craii de Curtea-Veche, pe care am abandonat-o la o vaga alcoolizare si cred ca nu tineam s-o amarasc pe Zaza cu care se pare (sper sa nu fie a doua alarma falsa) o sa ma vad miine la aeroport, scurtut asa, cit sa (prevad eu) imi trezesc groaznic curiozitatea si-apoi sa-i fac niste sapaturi arheologice in blog).
Bun pin-aici, sint emotionata si-o sa va zic si de ce.
De fapt nu tineam sa fac asa o introducere si ma tem ca nici n-am terminat-o.
Saptamina asta am stat iar o groaza frunzarind blogurile, mai ales luni si azi, joi, ma rog, e deja vineri, dar eu consider ca inca nu. Si (o sa dau doar citeva link-uri care mi se par esentiale (pardon)) m-am preumblat de la Jen la Patric, de-aici am citit-o integral (mai putin chestii foarte tehnice sau doar cu jocuri pe computer) pe Anne care e in Frankfurt, tot de-acolo am ajuns la Alex Mihaileanu si de la el la suplimentul de cultura unde sint doua articole ale doamnei (sint emotionata, na) Rodica Zafiu, care citeaza si din blogul meu. Pina aici e minunat, mi-am dat seama ca, daca nu e o greseala in sector, totusi n-am scris eu fragmentul respectiv, era dintr-un comentariu al MunteluiAlb.
Nu stiu cum a ajuns Rodica Zafiu la mine, m-as mira sa ma citeasca:D, banuiesc ca a cautat in google dupa termenii pe care ii analizeaza in articolele dumneaei.
Dar totusi.
Si-acum, ca sa fac dreptate la sfirsit, am mai aparut in presa (?!), pe finalul aventurii Curtezanei la 7plus sint si doua texte de-ale mele, unul combinat cu un text de-al mamei.
N-am pus la vremea respectiva link-urile pe blog pentru ca sa zicem ca atunci n-am vrut sa ma laud.

Si da, scriu din pacate direct in editorul de text (?) de la blogger. De ceva timp le salvez in gmail inainte de-a le publica, sa evit eventualele caderi de net etc.
In plus, mi-au scazut teribil vizitele si incerc sa nu ma afecteze chestia.:) In fond, nici n-am mai prea scris.

Macar daca puneam toate link-urile, multe mai sint:)

5 comentarii:

  1. felicitarile noastre sincere!:)
    iti dai seama cite cautari din gugle o sa-ti vina cu treisute?:))

    RăspundețiȘtergere
  2. zic io cu sfiala de un' Rodica Zafiu...de la mine... :)

    RăspundețiȘtergere
  3. o gramada, suzi, mai trimit si le tine:)

    merimeri, mersi de comment, zici tu cu certitudine ce zici cu sfiala?:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Blogul tău e recomandat de multă lume, deci e destul de greu de aflat cu precizie cum a ajuns pe el Rodica Zafiu. Oricum nu asta conteaza, ci cit de citit e. M-am uitat pe statisticile tale si intr-adevar vizitatorii au scazut la jumatate. Poti face citeva manevre care sa-ti aduca vizitatori. Citeste Manualul de Promovare a unui Blog scris de mine destul de recent ( http://muntealb.sphosting.com/Manuale/manual-promovare-bloguri.htm ). Te va ajuta mult daca iti vei inscrie blogul in DMOZ (tehnica simpla e descrisa in manualul meu) pentru ca Google apreciaza siturile inscrise in catalogul respectiv. Dar nr. vizitatori =/= nr.cititori, adica Google iti va aduce mai multi vizitatori, insa in mod sigur numai vreo 20-30 % vor si citi ce ai scris.

    N-ai mai scris pentru ca probabil nici n-ai mai visat si ti s-au terminat si SMS-urile. M-am intrebat de ce ti-ai trecut ca descriere a blogului "Un homme qui dort", cind asta inseamna in franceza "Un barbat care doarme". Era mai potrivit "Une femme qui reve", dar poate ca suna prea romantios.

    Daca vrei vizitatori trebuie sa scrii, stii asta. E culmea ca in ziar a aparut un text din insemnarea in care vorbeam eu de ZONA careia trebuie sa-i respecti regulile. Dar hai sa-ti zic continuarea povestii cu stergerea blogurilor de pe forumul AG nou.

    Dupa interventia mea pe forum blogurile au revenit. Disparusera pentru ca o blogherita rea de gura pe blog se temea ca va fi data afara de la ziarul unde lucra. De atunci am crezut ca s-a terminat totul dar uite ca nu, saptamina trecuta a avut loc schimbul de mesaje de mai jos intre mine si blogherita de mai sus (mai avusesem un schimb de replici civilizat si pe forumul AG, cind cu stergerea blogurilor). Unele pasaje au fost sterse pentru respectarea intimitatii interlocutoarei.

    ============
    P.R.

    imi cer scuze ca te deranjez, dar am o rugaminte.
    sterge, te rog frumos, jurnalul intitulat "P.M." din sectiunea
    weblog-uri neactualizate.
    am nevoie de aceasta favoare de la tine, pentru a nu fi data afara din
    institutia in care lucrez.
    multumesc frumos.

    b****ana
    ==================

    MAB

    As putea sa-l sterg dar gindeste-te si tu ca nu am cum sa fiu sigur ca tu
    esti autoarea blogului in cauza. Asa oricine poate sa vina sa-mi ceara sa
    sterg bloguri din lista. Faptul ca te semnezi si b****ana (porecla care
    apare si in blog) nu-mi dovedeste nimic.

    E o diferenta ca de la cer la pamint intre intrarile din blog si ceea ce
    scrii acum in ziar. Desi nu apreciez limbajul vulgar pot sa spun ca atunci
    cind te exprimai vulgar erai citibila, insa acum cind te exprimi in limbaj
    de lemn textul este gretos (ma refer la articolul despre asa-zisul principe
    de Hohenzollern) si practic nu poate fi citit. Poate ca ar trebui sa-ti dai
    tu insuti demisia daca esti obligata sa scrii asemenea timpenii intr-un stil
    pe care sincer sa fiu il credeam demult ingropat in paginile ziarelor de
    dinainte de 1989. Dupa parerea mea ar trebui sa fii mindra ca numele tau ar
    putea fi asociat cu blogul, pentru ca nu cred ca te poti mindri cu
    comunicatele de presa (vezi si articolul despre dezvoltarea transportului
    fluvial) pe care le semnezi acum.

    =====================
    P.R.

    stiu ca nu ai cum sa fii sigur de faptul ca eu sunt cea care a semnat acel
    jurnal. nu stiu in plus cu ce te-ar ajuta daca ti-as spune ca alte doua
    jurnale care apar pe site-ul pe care il administrezi sunt tot ale mele. si
    poti sa nu ma crezi. de fapt, chiar poti sa faci ce vrei!

    din punctul meu de vedere, este firesc sa existe o diferenta intre ceea ce
    apare in ziar si ceea ce scriu in jurnal.
    nu m-a obligat nimeni sa scriu intr-un anumit fel sau un anumit subiect in
    ziar. lucru care ma face sa apreciez ceea ce am deja. primul articol la care
    faci referire nici mie nu mi-a placut, pentru ca desi nu aveam motive
    suficiente simteam ca subiectul care mi-a atras atentia, anume trenul
    suspendat *****, nu este cel de care trebuia sa ma leg. insa, tot din
    punctul meu de vedere, era singurul care merita atentie. poate din cauza
    asta si a referirilor de pe forumul andreigheorghe.ro/forum - vezi
    ********* - nu mi-am
    dat silinta in ceea ce priveste subiectul. sunt prea tanara, in opinia mea -
    am aproape 30 de ani - pentru a putea spune despre mine ca am prins limbajul
    de lemn din ziarele de altadata.

    cat priveste articolul despre ******, doar informatiile referitoare la starea
    ******* sunt luate dintr-un raport, iar punctul de vedere al
    uniunii europene nu este dintr-un comunicat de presa, ci chiar de la
    persoana care este citata. adica, in cazul Uniunii Europene, nu a existat un
    comunicat de presa pe care sa il reproduc. si chiar de-ar fi existat
    comunicate de presa, lucru pe care mi-l doresc desi in ***** nu se intampla
    prea des asa ceva, nu vad care ar fi fost greseala mea, in conditiile in
    care personal consider ca subiectul este important. iar cu acest articol
    chiar ma mandresc.

    e adevarat, imi plac si jurnalele pe care le-am avut pe forumul
    andreigheorghe.ro dar consider ca topicele pe care mi le-am intitulat
    jurnale sunt doar puncte de vedere personale care nu trebuie sa imi afecteze
    activitatea profesionala. si din acest motiv doresc ca jurnalul parerea mea
    sa dispara de pe internet.

    dar tu, bineinteles, poti sa faci ce vrei!
    multumesc si imi cer scuze pentru acest reply atat de lung!
    =======================

    MAB

    Nu pot lua o decizie de stergere a adresei unui blog pe baza unei rugaminti
    anonime. Oricine poate sa-si faca un cont cu numele P.R. la unul
    din serviciile gratuite de posta electronica. Dar problema cea mare ramine,
    anume ca nu poti sa dovedesti ca tu esti autoarea blogului si probabil ca si
    cei de pe forumul AG nu au sters blogul tocmai din aceasta cauza, ci au
    sters doar porecla autorului.

    Poti sa sustii multe, dar atita timp cit nu poti sa-ti dovedesti afirmatiile
    nu am sa te ascult. Poate ca esti autoarea si a altor bloguri de pe forumul
    AG, poate nu, oricum asta nu are nici o importanta. Ca un fapt divers si Vio
    ( http://uvedenrode.blogspot.com/ ) este prezenta in lista mea cu doua
    bloguri de pe forumul AG, lucru pe care l-am aflat dupa ce-i inclusesem deja
    blogul actual. Probabil ca nu e singurul caz, eu insumi am folosit mai multe
    porecle cind am comentat pe bloguri (
    http://muntealb.sphosting.com/Legaturi/legaturi-discutii.htm ). Nu vad
    care-i problema, eu fac un serviciu de promovare a blogurilor bune, nu
    cistig nimic de pe urma asta iar situl meu nu este cunoscut din cauza
    acestei liste.

    Din punctul meu de vedere nu este normal sa scrii bine pe un blog si prost
    intr-un ziar. Poate ca esti o scriitoare buna, dar ca ziarista esti slaba,
    asta se poate deduce usor din cele doua articole gasite de mine cu Google.
    Sint uimit de faptul ca ziaristii din ziua de azi nu vad cum se prabuseste
    lumea din jurul lor. Ziarele romanesti sint printre cele mai proaste din
    lume si asta nu pentru ca n-ar avea oameni care sa scrie bine, ci pentru ca
    s-au transformat in instrumente de propaganda si trompete pentru birfe
    ieftine. Eu nici macar pe internet nu ma mai uit la ziarele romanesti. Iar
    vina este si a patronilor care si-au cumparat ziare in scopuri de propaganda
    si a ziaristilor care accepta sa se prostitueze. Dar in timp ce patronii o
    sa se descurce si fara ziare (ca doar nu obtin vreun profit de pe urma lor),
    nu acelasi lucru se poate spune despre ziaristi. Articole precum cele doua
    semnate de tine vor putea fi scrise peste 2 ani de programe de calculator,
    asa ca patronii vor da afara toti ziaristii si vor pastra doar un singur
    angajat care se va pricepe la softurile de scriere a unor articole-sablon.
    In USA unde se fac deja simtite consecintele indepartarii cititorilor de
    ziarele clasice, desi acolo ziarele sint bunicele. Citeste comentariile de
    aici : http://radar.oreilly.com/archives/2007/03/sf_chronicle_in.html . La
    noi nu are foarte multa lume internet, dar asta se va schimba peste citiva
    ani.

    Eu nu m-as mindri cu un astfel de articol pentru ca el este de fapt un colaj
    alcatuit din declaratiile lemnoase ale unor politicieni. Contributia ta
    personala este inexistenta sau nu am remarcat-o eu. Ma indoiesc ca s-au
    gasit multi care sa-l citeasca. Daca vrei sa scrii articole care sa
    mobilizeze lumea trebuie sa le faci mai umane, parerea mea e ca nu stai
    foarte bine la scrierea de articole de atitudine. In acestea trebuie sa pui
    suflet, pe care il cauti degeaba in declaratii politicianiste. Cei de pe
    forumul AG te-au pedepsit pe buna dreptate cu comentariile lor. Asta pentru
    ca tu ar fi trebuit sa te duci sa ceri parerea mai multor oameni care
    locuiesc in ***** si ***** iar ACESTE pareri sa le fi pus in articol, nu
    sa incerci sa impui punctul de vedere al unui politician care se si vede ca
    i se dau pe mina fonduri europene din care sa-si bage o buna parte in
    propriile buzunare. Risti sa pari ca ai fost cumparata de politicianul in
    cauza. Asta nu e jurnalism si faptul ca ai 30 de ani nu poate fi o scuza, ci
    o mare acuza pentru ca la virsta asta ar trebui sa fii mai atenta la felul
    in care esti perceputa dpdv profesional (adica sa stii ca lucrul cel mai
    grav pentru un ziarist este sa fie considerat omul de casa al unui demnitar
    si trompeta acestuia).

    Activitatea ta profesionala este afectata grav de articolele seci si lipsite
    de viata pe care le publici. Blogurile de care vorbesti sint singurele care
    demonstreaza ca stii sa scrii, asta in masura in care poti dovedi ca esti
    autoarea lor. Eu fac ceea ce este bine, adica promovez scrierile valoroase de pe
    internetul romanesc.

    ============================
    P.R.

    nici nu stiu ce sa comentez.
    cred ca ai dreptate, iar poate scuza mea ar fi cea legata de faptul ca eu
    fac stiri, nu articole de atitudine. am fost invatata sa nu fac comentarii
    sub nici o forma in materiale si cred ca nici nu m-am gandit sa fac din
    informatiile acelea un articol de atitudine. pentru ca asa am fost invatata
    - sa redau doar ceea ce este dovedit.
    multumesc pentru parerea ta despre activitatea mea profesionala!
    o zi frumoasa!
    ===========================

    EPILOG

    Ziarista-blogherita a reusit cumva sa-i faca pe cei de pe forumul AG sa ii stearga blogul saptamina trecuta, asa ca l-am scos si eu din lista din moment ce nu mai exista.

    RăspundețiȘtergere
  5. MunteleAlb, iar m-am luat cu prostiile si n-am mai trecut sa-ti multumesc pentru ca pui atita suflet, inclusiv pe aici:)

    si ai in general dreptate:)

    RăspundețiȘtergere

Submit Your Blog