joi, 15 martie 2007

Reteta lu Jamie Oliver


la cererea publicului larg, din cartea sa gatim pentru prieteni a lu domnu asta, editia germana, paj 275

supa concentrata de pui

rezulta 4 l


2 kg carcasa de pui (maruntita)
1/2 caciulie usturoi, se pun cateii desfacuti intre ei, dar necuratati :D
6 miini (!) radacinoase (telina, ceapa, morcovi) (iaca ceapa e vazuta din perspectiva ei radacinoasa, interesant)
3 frunze de dafin
3 miini (idem) cu ierburi proaspete, amestecate (rozmarin, patrunjel, cimbru)
5 boabe de piper negru
5 l apa rece

se da drumu la toate astea intr-o oala mare si inalta. se lasa sa dea in clocot si-apoi se da mai mic focu si se lasa ca la un 1-3 ore sa fiarba-n legea ei, din cind in cind se ia spuma
zeama se toarna printr-o sita fina si se lasa la racit
in frigider tine 4 zile, in congel pina la 3 luni


din astea la noi a fost toata caciulia de usturoi (capatina?), fara ierburi si, ca la carte, fara sare, normal. n-am strecurat-o, in schimb am turnat sare in oala pe cind o incalzeam si am amestecat cu lingura violent, de s-au desprins fisii de carne fine ca fideluta.
cui ii trebuie supa in congelator orcum?
mai avem o portie, mai am adica. ne-am sfatuit si-am ajuns la concluzia ca era super de acu doua zile, daca-i turna sarea de la inceput. creca gustu mirificent il da puiu tsaranesc, parca simt gust de pui hranit cu boabe de porumb
na.
pardon, ma scuzati, o sa-ncerc sa ma abtin pe viitor de la asemenea. in plus, ati vazut ce straluc la tradus. se la vii.
vio.

ps asa cu fisiute seamana cu un feliu de mincare de mi-a placut mie aici, frikasse de pui, care si el la rindul lui seamana intr-un anume fel cu puiu nostru cu smintina, cu deosebirea ca ala din urma e, logic, mai bun-bun

5 comentarii:

  1. chiar, l-am vazut saptamana trecuta, vineri seara tarziu, pe ZDF la "Kerners Köche"; avea un ochi cam vanat saracu, ce-o fi patit?
    dar ii zbarnaiau mainile pe-acolo printre cratitzele
    facea salate de fapt :))

    RăspundețiȘtergere
  2. nu cunosc kerners koeche (adica bucatarii lu kerner?), mi se pare ca P. il urmareste pe vox. oricum, simbata dimineata asa.
    si-o fi dat cu un linguroi intre ochi:D

    mie-mi place ca-i tinar si familist (asa mi s-a parut mie, nu l-am studiat vreodata intens, da parca l-am vazut bucatarind cu tot cu copii)

    RăspundețiȘtergere
  3. varianta românească e cu james mai frumuşel pe copertă, dar eu tot cred că el n'are pic de maniere, ci prostul obicei de a mînca/mesteca/aranja cu mîna. Şi nici scufie de bucătar!

    RăspundețiȘtergere
  4. da da da, asa l-am vazut si eu, le cam punea cu mana :)))

    RăspundețiȘtergere
  5. baga in gura cu mina? n-am fost atenta, ca-s geloasa ca sta P. hipnotizat cu ochii-n el:)

    da jpeg hiacinto:)

    RăspundețiȘtergere

Submit Your Blog