miercuri, 8 august 2007

Romanii tigani

Citeam eu aseara cu mare entuziasm din cartea aia a lu Faiza Guene de care am scris ieri, care e foarte jolii asa si un amestec de lejer cu grav si personaja de persuana 1 se plimba cu metrou caci se plictisea si a urcat in metrou un roman. Eu m-am mirat tare! Ca adica de unde-a stiut din usa metroului caci el este roman, acest personaj fugitiv in carte! Avea geaca de piele si-un acordeon si clapele de la acordeon erau curate, alea pe care nu le folosea adica. Tiganul incepu sa cinte... Momeeeent? Cum adica un roman... tiganul?
Normal ca m-am ofilit brusc si mi-a crescut pulsul de numa-numa. Da a zis frumos asa de romanul tigan sau tiganul roman!, ca a cintat super si ei i-a placut si s-a dus dupa el in alt vagon, cind asta s-a mutat, doar ca atunci cind a venit si la ea sa-i dea niste bani (ea lui), ea s-a uitat pe geam, caci era falita conplect.
Da ca sa se revanseze, si-a imaginat cu cine e insurat acordeonistul, cum a fost nunta, unde locuieste si s-a hotarit ca daca va cistiga miercuri la loto, sa-i cumpere o rulota noua si sclipitoare.
Jos basca!

Tineti minte ca am fost la Fanfara Ciocirlia?
Care nu stiu daca sint romani tigani sau tigani romani da nici ca-mi pasa, ca asa mi-a placut de ei si m-am simtit super si am topait si-am fost foaaarte incintata ca si-au facut intrarea fara tranzlator si anume cu bunasearaaaa doamnelor si domniloooor! samd si au multumit in continuare publicului in romaneste ca apreciem muzica orientala si tiganeasca si s-au pus pe treaba. A fost o nebunie, pe la urma au scoborit cu totii chiar in public si-au mai cintat vreo douajde minute bune. Si printre cetateni (care pareau sa se sipta foarte bine) (faceam pariuri cu P. care-s romani si care nu:D) s-a preumblat un nene din fanfara cu un 10 euri lipiti cu scuipici in frunte si cu palaria si a cules parale. Bon.

Acum urmeaza un moment de respiro si memento. Daca n-ati citit asta, ar trebui s-o faceti acum, inainte de-a citi mai departe. E vag lung, dar na, are mare legatura, parol.

P. se duce la stand sa ia bere, se intoarce si-mi zice ia ghici cu cine m-am intilnit! Eu ma hlizesc si raspund nu-mi zi ca cu Riciard! Ba da, e cu gagica-sa si am conversat urmatoarele cu el:
ce faci riciard
iaca ma tsopai si eu pe muzica asta
ma mir sa te gasesc aici
ei, dar sint mexicani astia?
nu, sint tigani romani.
aha, ce-nteresant!

La vizita urmatoare la stand, am mers si eu, Riciard tot acolo cu tovarasa, am facut cunostinta cu ea si m-am uitat la el cu un mare mare drag si i-am zis na, astia tigani romani! Ai ceva de comentat? N-a avut si dupa concert ne-am dus putin in bar, unde culmea e ca lucra Flavio, care fusese prezent la episodul de vara trecuta si am povestit eu cu maaare entuziasm de intilnirea noastra tocmai consumata in parc.

q.e.d.:>

4 comentarii:

  1. Ma bag si eu in seama si te anunt ca pe 29 august va canta Fanfara Ciocarlia in Mannheim!

    RăspundețiȘtergere
  2. super, sper sa mergi sa-i auzi+vezi:)
    noi nu cred ca mai ajungem... adica lui P. i-au placut, dar nu cred ca intr-atit incit s-o simta sa mearga la departari pentru ei si inca asa repede:)
    ai blog privat, so, nu pot sa vad ce scrii:(
    :)
    mersi de coment (cred ca tu esti vizitatoarea din Mannheim)

    RăspundețiȘtergere
  3. Sper sa ajung sa-i vad.
    Hi, hi, hi, eu sunt vizitatoarea din Mannheim cu buletin de Iasi:))

    RăspundețiȘtergere
  4. wow!
    sint curioasa daca ne cunoastem... desi nu stiu sa am cunoscuti din iasi in mannheim. de fapt, ce mai, nu cunosc pe nimeni in mannheim:(

    RăspundețiȘtergere

Submit Your Blog