miercuri, 16 august 2006

In vino veritas

Asadar cind eram eu in concediu acasa la mama am cumparat de la alimentara Olimp (!) o grasa de Cotnari la un pret de bun simt, aveau mai precis din 2003 si 2004 la acelasi pret. Aia mai batrina achizionata. Ei bun, apoi m-am conversat cu S. despre preturile vinurilor, imi da ea niste sfaturi, magazinul Bucium din centru, alea alea. Inainte de-a lua trenul (cam la mustata, am oaresce cosmaruri in ultima vreme privitoare la pierderea a diverse mijloace de transport cu diverse ocazii si cind spun pierderea nu ma refer la faptul ca nu l-am mai gasit in buzunar, ci in spatiu!) spre mareea neagra, m-am reintilnit cu A., viclean copil de curte (doar asa, de amorul artei expresia, ca sa mi-o intiparesc in fanta sinaptica (aaa), si pentru ca am mai folosit-o azi o data), am servit o colacoca generica, discutie iar despre vinoase, intrebarea te duc undeva, a, da, la magazin ar fi bine (mi-am mai dorit cindva sa-mi fie analizate frazele macar la orele de pregatire in vederea admiterii la facultate, daca se mai da) (dupa cum am cazut de acord cacopiii mei (??) vor studia in scoala poeziile almei, care va fi un fel de ana blandiana (n-am nici o explicatie pentru aceasta ultima afirmatie). Ei, (n-am nici o explicatie nici pentru scrierea alternativa cu majuscule or fara) sticla de Feteasca alba din '86 (!) mi-a fost facuta cadou, multumesc din nou.
Ei, (am mai zis, si ce) la facutul bagajelor a rezultat o mica problema. In primul rind habar nu aveam cit alcool am voie sa incarc. Dar am mers in prima faza pe varianta nesimtita (apoi m-a informat chiar A. ca sint in grafic), doua sticle vin, doua sticlute tarie, cu simt de raspundere, frate, pai cum. Ei, in al doilea rind era musai sa ma car cu continut autohton, clar, sa ma mindresc cu tara mea are dealuri etc., (mai stiu vreun vers doua, nici o problema), doar ca eu eram fana grasa de cotnari, dar nici cu vinutu vechiul de 20 de anisori nu mi-era rusine, iar faptul ca P. serveste cu mare drag vin rosh m-a lasat de-a dreptul indiferenta, desi am descoperit cu deosebita uimire ca ma cadorisise mama acum un an cu o asemenea cestiune, si ea vechiuta asa de felul ei, dar cum ziceam, albul a tras in balanta deosebit.
A, ce voiam sa zic si de ce ma bilbii intr-un mod atit de exemplar (as paria ca nu se foloseste trebusoara asta asa, dar na), sticla aia mai tinerica s-a dus saptamina trecuta in vreo trei zile asa. Si momentan ma indeletnicesc cu feteasca. (Singurica, singurica? (de la Th. citire)) Am ajuns asa incetisor pe la jumatate. E bunaaa. Pardon.
Ah, in legatura cu vinu si cu asta termin cu tema (mai urmeaza o copipasta la urma urmelor de pe saitu bucium, daca nu... uit), la magazin vine vorba de vinuri dulci asa de felul lor. Magazinul Bucium ai ripit. Si eu intreb da Grasa de Cotnari n-aveti?? mai veche asa? ... (bai fata, vezi ca aia e o alta firma. a!)

Bun, pentru ca se potriveste la nivel de litere, o sa mentionez ca este un megascandal acum cu nea Günter Grass si ca am prins un sondaj, daca acum, ca e si el un fel de Mona Musca, ar trebui sa renunte la premiul Oscar pardon Nobel. Precizez ca nu am citit nimic scris de domnia sa si ca stiam ca a scris Toba de tinichea si a trebuit sa-mi dau intens in amazon.de ca sa ma prind cum se cheama pe germana si anume Die Blechtrommel (sper sincer).
Mi-a trecut fulgerator prin cap ideea de a-mi "asigura" aceasta carte, in ideea ca, mai stii, poate l-or pune pe nea autorul la index.

Doresc sa mai precizez pe aceasta cale ca le sint vesnic recunoscatoare cititorilor mei care au ajuns cu lectura pina aici si sa sper ca data viitoare voi fi mult mai fascinanta etc.
Amin.


***

Feteasca Alba (1986) Bucium Iasi
Anul 1986 a fost pentru Bucium un an de exceptie. Feteasca Alba cu variatele ei disponibilitati a profitat de aceste conditii. Beneficiind si de concursul mucegaiului nobil - Botrytis cinerea - acest soi a reusit sa imbrace roba de sarbatoare (galbui-verzuie), sa se impuna cu o prezenta olfactiva care satisface cele mai exigente pretentii si sa etaleze un gust catifelat si aromat de piersici coapte si de stafide.
Iata cartea de vizita a acestui soi din anul de recolta 1986, pe care va rugam sa nu pregetati a-l testa. Fiind un vin dulce, se asociaza perfect cu produsele fine de patiserie.
Se serveste la temperatura de 7-9ºC.

2 comentarii:

  1. Aceeasi Feteasca, dar regala, a aterizat pe masa noastra de la han direct din fascinantul magazin Bucium de la fabrica, si tare i-a mai minunat pe invitati... Tot acolo, la magazin, am vazut, cu ochi cit cepele, cum se umplu 12 peturi de 5 kile in 2 minute si cum se poate degusta direct din butoi prin amabilitatea (atit de rara) a celor de-acolo. Si acum, ceva foarte pretios pentru P., amator de vin rosh: nimic nu se compara cu vinul de Blajani, o podgorie pierduta pe dupa crestele bolborositoare ale vulcanilor noroiosi, cu care Thib m-a cumparat, cu inima grea (6 sticle!), de la cei trei vajnici kidnaperi ai mei, care stiau ce stiau in noaptea de pomina de 29 iulie a.c.

    RăspundețiȘtergere
  2. 'E lung pamantul, ba e lat'.. spunea Cosbuc cand era beat.. de la bere, vin alb sau vin rosu nu stiu.. eu una unui pahar de vin, fie el si de Cotnari sau Feteasca, indiferent cat de tinerele sau mature sunt :D, prefer un pahar de bere, dacs e poate Tuborg bine, daca nu, tot bine, sau un paharel (mic mic pitic) de visinata musai de Borsec, sau si mai bine, o afinata, cu aceeasi provenienta.
    acuma nu mai precizez ca e mai bine ca respectivul pahar sa nu fie baut de una singura, ci intr-o companie placuta.. ca se subintelege, nu? :)
    cat despre celelalte subiecte in discutie, n-am idee daca la liceu acum se studiaza ana blandiana, alma sau andreea esca, dar stiu ca majoritatea facultatilor au renuntat la examenul de admitere.. rusine, rusine, de trei ori rusine... adicatelea vine cineva cu 10 pe linie luat usor si ia locul altuia cu 8 pe linie,luat pe multa multa munca.. presupunand ca IQ-ul celor doi este relativ acelasi sau, al doilea il are mai mare.. (IQ-ul evident...) pai e normal? si apoi se mai mira lumea ca ajung studenti toate hahalerele... da, am fost si de cealalta parte a baricadei, cu tot intamplator si fara veleitati de cariera pedagocica, chiar dimpotriva, si va pot spune ca uneori nu-i deloc placut sa constati ca unii studenti ar cam trebui sa repete macar scoala generala, daca nu cumva liceul.. ca sa ai cu cine discuta... de una, de alta...
    dar ce legatura o fi intre vinuri si admitere, chiar nu stiu.. :)

    RăspundețiȘtergere

Submit Your Blog