marți, 1 mai 2007

Cum sa cumperi o masina din Germania (ghid*)

Unu' din marile visuri (:P) ale romanilor este sa aiba o masina occidentala. Foarte frumos.
Pentru cei mai curajosi, aventura are loc in tara de nastere (??) a masinii.
Dupa ce ati cistigat la lotto/ati facut imprumut la banca/ati imprumutat bani de la nasi/ati scuturat potul de la nunta/etc., v-ati hotarit pentru masina X model Y si vreti Z portiere, motorizare de nu stiu care, culoarea norilor, airbag in trei nuante tralala.
Va duceti frumos pe un site care se ocupa de ceea ce doriti (exemplu mobile.de), selectati pe acolo (daca aveti noroc, au si meniu in engleza, dar nu obligatoriu), in functie de conjunctura stelara gasiti automobilul visat la pretul ideal la dilarul cutarica.
Puneti mina pe telefon si incepeti sa investiti in comunicatiile internationale. Iar chestiune de carisma, dilarul stie sau nu engleza, dar intr-un fel sau altul va puteti intelege mai bine sau mai prost.
Acum, super super hint! Daca doriti o masina cu euro 4, nu va lasati dusi cu vorba, solicitati eventual o copie scanata faxata sau altfel, astfel incit sa vedeti cu ochii vostri cifra 4 dupa moneda europeana, in cazul de fata nu stiu ce standard la masinile mai noi, care implica niste taxe de inmatriculare mai mici in Romania, comparativ cu autoturismele posesoare de euro 3.
Cind sinteti siguri ca totul merge snur, rezervati rapid un bilet de avion, va urcati in el (in avion), coboriti la destinatie, urcati in taxi si parcati in curtea dilarului.
Amusinati masina, o pipaiti pe toate partile, ca nu e cal de dar sa nu-l cauti la dinti, vedeti daca totul corespunde descrierii de pe site si planurilor marete pe care vi le-ati facut, cereti voie sa faceti o tura cu bolidul, gidiliti frinele, bibiliti ambreiajul, ascultati muzica motorului, daca e exact simfonia care va susura la modul ideal urechiusele, va duceti intins la dilar si va apucati de acte.
Anume el o sa va ceara pasaportul si secretara se va apuca sa introduca datele in compiutar. Atentie la numele romanesti pe care poporul german nu le cunoaste, confuzii si imbunatatiri gen Christina pot fi dragute, dar poate nu tineti neaparat sa va luati de guler cu autoritatile romane care poate vor dori sa conteste(ze) identitatea din actele masinii neidentica (?!) cu cea din buletin.
Puteti incerca cu hotarire o mica reducere de pret in caz ca masina are zgirieturi sau alte detalii minore; un bec lipsa la faruri sau o maneta la reglarea oglinzilor trebuie inlocuite/reparate. De preferat inainte de a numara banisorii sub nasul dilarului.
Urmariti aspectul asigurarii masinii, valabilitatea numerelor temporare, daca va duce capul foarte tehnic, confruntati seria motorului trecuta in certificatul natural (:P) cu cea sculptata in metal, de asemenea aceeasi chestie la caroserie.
Si cam atit, drum bun!

*chestie orientativa, mai bun decit nimic, dar nu universal-valabila si nici exhaustiva:)

3 comentarii:

  1. Inteleg ca ai cumparat masina de acolo? O intrebare. Pe langa pretul de pe mobile.de se adauga TVA-ul platibil acolo, sau TVA-ul e inclus in pret? Altfel zis, daca vad o masina la 3000 de euro pe site, o iau cu 3000 sau cu 3000 + 19% cat e TVA si in GE acum. Daca stii.

    RăspundețiȘtergere
  2. adi,
    n-am cumparat eu, am fost cu cineva care a cumparat.
    pretul a fost cu tot cu tva si cred ca asa e peste tot pe mobile.de cel putin.
    adica scrie acolo 3 mii, 3 mii ai de platit. ramine de vazut daca platesti tu actele sau sherifu vinzatorul. cred ca tu...
    deci cu 3000 ar trebui s-o iei. asa cum scrie pe site:)
    mai intreaba daca mai ai nelamuriri:D

    RăspundețiȘtergere
  3. buna. as dori sa achizitionez si eu o masina din germania si as vrea sa ma duc personal dupa ea. daca masina respectiva nu este la dilar ci la o persoana fizica cum ramane cu actele. trebuie facut un contract de vanzare cumparare de mana sau cum? mi-ai putea explica te rog?

    RăspundețiȘtergere

Submit Your Blog