joi, 12 iulie 2007

O zi pe drumuri

Da, am reusit ieri sa ma dau afara din casa si sa ajung in Frankfurt la doua muzee. Chiar mai rapid decit ma asteptam, caci mi-am imaginat cum o sa ma lungesc cu dushul si numai bine am rezolvat urgent, ca s-a oprit apa scurt.
Am avut o carte dupa mine, pe care nici n-am scos-o din geanta, echipament de ploaie, doua banane si mp3-player-ul, care a mers mai mereu in afara timpului petrecut in muzee, pentru ca si-asa a fost mult de vazut si de citit in germana si m-ar fi distras muzica. Am facut doar citeva notite, citeva cuvinte necunoscute in germana, plus citeva chestiuni de cercetat.
In tren in drum spre Frankfurt era destul de aglomerat, vis-a-vis de mine s-a asezat la o un moment dat o doamna de culoare (e destul de corect politic?) cu parul "lins", cu trei copii dupa ea. Baiatul cel mare, ca la 10 ani, mijlociul de vreo 6 si fetita in bratele mamei, ca la 4 anisori. Toti cu super frizuri si imbracati foarte fain (eram si eu cu salopeta 3/4 de camuflaj si sosetele mele mega celebre de-acum in dungi, deosebit de potrivite!), tot in camuflaj, cu sacouri si hanorace iesind de dedesubt. Cel mare avea un soi de creasta in virful capului, destul de scurta (adica nu era punker ca aia mari vopsiti!) si in rest parul ras, dar cu model foarte complicat, parca era tatuat (nu era, cel putin nu pe pielea capului, sper eu sincer). Mijlociul avea tot felul de coditse, era cam rasta chiar, iar fetita avea tot codite, vreo 10, gen Mihaela noastra din desenul animat, doar ca adaptate la felul ei de par:). Foarte cuminti mi s-au parut. Si simpatici foc.
Cind am descalecat din tren si ma uitam cam stinghera dupa iesirea corecta si-mi cinta Michael Buble la urechi, m-am trezit chiar cu el in fata!!! SMS pe loc lui P., pe 31.10 are concert in Frankfurt (m-am uitat azi in ziar, niste preturi colosale, vaaaai:().
Cam trei ore m-am preumblat in primul muzeu, am iesit destul de flaminda si-am bagat scurtut cele doua banane si-am fost sigura ca-s linistita pe urmatoarele ceasuri. Cind ma apropiam eu mai bine de destinatia a doua (mi-am luat biletul combinat, adica daca ma hotaram sa nu mai intru la 2, imi parea rau de $$:P) si zimbeam foarte incintata de soarele care tocmai iesise dupa ploaie (si care imi chinuise ochisorii si in tren, ca la norii care erau de-acasa, numai ochelarii de soare nu-mi lipseau, sincer) (in aceeasi ordine de idei, nu eram nici data cu nimica pe scumpa mea figura de piele (wow!!)), mi-am dat seama totusi ca daca ajung in muzeul doi doar cu ce-aveam in stomac, risc sa nu fiu foarte incintata sau sa-mi aud in loc de muzica matele cintind.
Asa ca am facut un mic detur (??) si m-am dus la Römer, am cochetat cu o prajitura, pina la urma nu, am gasit niste preturi decente la o terasa si-am servit un cirnat cu pita si mustar si foarte frumos un Radler, ca era ora prinzului si fiind la dieta, sint o doamna, sa fim intelesi.
M-am carat cind mai aveam jumate de pahar, ca ma luase o vaga sfirseala si mi-am imaginat ca daca mai fac multi purici pe-acolo, se cam termina frumoasa mea excursie.
La muzeul doi am avut multa bataie de cap pina m-am prins unde e intrarea, dupa ce-am inconjurat palatul si am inceput in disperare sa trag de toate usile posibile. Asta fiind muzeul principal, e marisor si m-am mirat de cit de pustiu era ieri (dar cica uneori e plin, alteori mai slabut).
La un moment dat am inceput sa ma uit in mare, ca sa stiu macar ca am fost prin toate camerele, am vazut un film care m-a impresionat (puteai sa vezi o gramada de filme, dar mi-ar mai fi trebuit niste timp si oricum atita calup de cultiur dintr-un foc m-a cam obosit) si m-am straduit sa nu lacramez si nu era un film despre lagare! Ocazie cu care m-am mai gindit daca chiar doresc sa vizitez vreun fost lagar, am totusi oaaaresce indoieli... dar mai vedem. Nu e chiar miine in plan.
Am reusit pe la un 19:15 sa ajung in foaier (asa scria acolo) unde este o cafenea-librarie-sala de lectura si era iara pustiu, doar doamna care bea ceai si care mi-a dat explicatii cu privire la prajiturile pe care le avea in vitrina si care aratau groaaaaznic de bine si am cedat nervos si mi-am permis una cu mere si nuci, vai ce bunatate! Mi-am luat doua suveniruri, na, ca o doamna (snoaba), m-a intrebat din ce tara sint, ea se gindise ca din Finlanda, eu sa lesin, eu am banuit-o de frantuzoaica, a zis ca nu, mi-a placut mult mult de ea (serios).
Lalaind pe malul Mainului din nou cu domnul Buble, m-am ciocnit iar de el si-am suspinat. M-am indreptat spre gara centrala, mi se parea ca e o ora rezonabila, in principiu aveam rapid tren, doar ca n-am reusit sa imi cumpar bilet de la automat (cu bancnota de 20 poti sa cumperi un bilet care costa minim 9,90, al meu era 3,55, deci nu), m-am preumblat prin x magazine sa cumpar ceva, inclusiv intr-o librarie cu presa internationala (lettre costa 11 sau 12 euri deci ma abtin foarte sincer), n-aveau nimic romanesc, am fost cam dezamagita, ca in Giessen aveau macar Romania libera (nu ca tineam mortis, dar ma simteam si eu cool!), pina la urma am dat de inghetata aia olandeza (cred) (din cit am citit acu pe net, pare din NY, da n-am rabdare sa ma elucidez) si-am fost obligata sa-mi iau o cupa uriasa de capucino nu stiu cu mai ce care a fost delicioasa si luindu-mi-o eu la cornet, am rontait la ea cam pina a venit trenul.
In care era multa lume si doamna de linga mine citea o carte cu "tinara si blonda" care avea niste dialoguri fix a la sandrutsa braun (iaca pe net zice ca e polisista si e cu actiunea in Frankfurt, plus ca e cu o comisara, ce rea am fost, vai!) si m-am dat si eu intelectuala, scotind carnetelul si incercind sa termin leapsa de la Gramo (mai am vreo patru intrebari, imi pare rau, daca n-am culturaaa:().
Si-am ajuns si-n orasel, autobuzele plecasera, am venit pe jos, foarte sigura pe mine (adica mie imi placea cum eram imbracata, din seria pata de culoare in cenusiul acestor zile:D), ba am intrat si nitel la alimentara si-am aterizat acasa la o secunda dupa P. si-am dormit super dusa si-am visat toooot felul de nebunii (intre care peste (chestie care zboara in apa, da?)) si m-am trezit foarte greu azi, caci lucrind de la 8, foarte dramatic.
C'est tout.
Nu stiu daca revin cu impresii punctuale (??) despre muzee, dar ar fi frumos. Daca le bagam in postul asta, nu-l mai terminam si cunosc treaba asta.

3 comentarii:

  1. Foarte misto par muzeele cele doua as dori impresii daca nu e prea mare efortu :)

    RăspundețiȘtergere
  2. ail du mai best bat ziz iz not a pruamis!

    RăspundețiȘtergere
  3. deci carele ne videm la francoforte, la concertu lui Buble, ah ce veste buna mi-ai dat!
    de fapt sa cetesc pe unde o mai merge...

    RăspundețiȘtergere

Submit Your Blog