miercuri, 25 iulie 2007

Minge de set in Moldova

M-am retras aseara in patul cald (la noi e frig, ce sa fac) si-am insfacat cartea de care zic in titlu. Si micuta cititoare melcica (nu ma las) a dat rapid citeva zeci de pagini, e drept, cu greutate, caci lacrimile tisneau suvoaie, si T., care era dedesubt (in camera de), nu stiu ce-a crezut.
Autorul este un comic (substantiv, nu stiu daca chiar exista in romaneste, dar imi incerc si eu norocul) si nu patiti nimic daca va dezvalui vag niste chestii (mai ales ca trebuie oricum sa va efortati s-o comandati in engleza...), care chestii oricum nu sint secrete, aflindu-se pe coperta cartii etc. Ca totusi inca sint la inceput.
Imi pare rau ca deja am pierdut-o pe Luciat, ca e aparent cu sport:).
Vine asa: Tony Hawks pune pariu cu un prieten (avind ei o istorie a pariurilor deosebita, am impresia ca asa tot scoate Tony bestselaruri) ca e in stare sa cistige cite un meci de tenis cu fiecare jucator al echipei nationale de fotbal a Moldovei. Pina aici, nu cine stie ce spectaculos, dar destul de cretin, sper ca va dati seama.
Bon, si Tony se uita in atlas sa afle pe unde vine Moldova asta si afla ca acolo se vorbesc romana si rusa si se hotaraste sa-si cumpere Invatati rapid romaneste.
Pus pe treaba, deschide la"cuvinte cheie"*. Primul cuvint, deh, alfabetic, "acrobat"*.
ACROBAT? Cuvint cheie in Moldova? Vaaai de mine, in ce tara ma duc?
:D:D:D:D
Io acu va povestesc, nu citez, ca dac-as cita, ar fi si mai amuzant, ma rog, daca nu cumva sint eu mai hazoasa decit Tony Hawks...:P
Ia o pauza de la cuvintele cheie (daca se scriu cu cratima, sa fie sanatoase, de ce am facut acordul la plural imi scapa) si trece la dialog*, foarte fericit.
Da nas in nas cu urmatoarele doua (acu citez na) constructii:
"Mai aveti timp sa reparati si liftul?*"
si
"Ai carui vecin sint acesti ciini?*"
Am crezut caci decedez pe motiv de prea multa hlizeala. Oricum, e destul de socant sa intilnesc intr-o carte in germana cuvinte, nume, fraze in romaneste.
Acu' a ajuns la Chisinau si e foarte aventuros, ma duc in trebile mele. Da' poate v-am facut curiosi, poate macar cineva o comanda de pe amazon (nu, nu primesc procente de la ei, desi consider ca ar trebui).

Alte carti ale lui Tony sint Cu frigiderul in Irlanda si Cu pianul in Pirinei (urmeaza sa apara in octombrie in germana parca). Va puteti da seama din titlu deci despre ce e vorba si dupa cum spuneam, sint pariuri, sint convinsa.

Asa ca la harniceala mea, ma gindesc sa ma orientez spectaculos doar spre astfel de carti, sa nu-mi mai stilcesc neuronii cu metafore complicate, descrieri si dubii oaaare e modern sau postmodern?:)
A, cartea e ea amuzanta, dar e si trista (ca Moldova la o prima vedere nu e o tara chiar asa de vesela! normal!) si interesanta, pentru un strain (eu ma consider vag straina) care nu are nici o idee (nicio oatevar) despre cum decurg lucrurile pe acolo, dar si pentru mine, ca romanca, pentru ca pot compara situatiile moldoveneasca/romaneasca.
;):>

*in romaneste in original
PS Ciiiit de cu picioarele pe pamint sint cei care fac ghiduri de conversatie si astfel de carti?:D
"ai carui vecin sint acesti ciini????????????????????????"
Sarind in prima faza peste continut, (de altfel supeeer necesar, cind fundul iti e pus in pericol de niste boturi canine deschise si amenintator miriitoare, cred ca o grija ai, sa intrebi ai cuuuui sint!!!), filingul meu e ca daca ii dai un strain din prima sa invete "ai carui vecin", adicatelea ce gramatica se ascunde pe acolo, imi vine mie personal sa emigrez!:D
Probabil ca de aia sint in lume 312 straini vorbitori de romana. Da, i-am numarat eu, mai inainte.
Hai ca pa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Submit Your Blog