joi, 8 mai 2008

Paris (1)

24 aprilie, ultima zi de job la magazen, asteptata cu mare infrigurare, ca, la terminarea programului (negociata la singe sa fie cu doua ceasuri mai devreme), imbarcata in masina in care ma astepta P. la colt, mers la banca scos bani, ajuns acasa, facut bagaj si printat documente si purces spre aeroport.

Cum zice neamtul, im Nachhinein, ne scoteam mai rapid daca mergeam cu trenul. Intr-adevar sint 3 ceasuri si-un pic din Frankfurt pina-n Paris centru (na, o oaresce gara, da nu sharldiogol). Doar ca iesea la prima vedere de doo ori mai scump.
Bon, am avut timp girla sa ajungem la erpor, ne-am emotionat vag cind am stationat in doru lelii intre doua statii, ne-am dus la terminalul eronat, mi-am aruncat pletele-ntre ochi, caci eram emotionata sa nu ma-ntilnesc cu viitoru sef, caruia nu-i spusesem ca voiajez si care ma dorea pe ogor ceea ce eu nu, in fine, la cechin, io m-am ales cu locu 13e si P. cu 15e. Caci na. Ne-am cam ofilit noi, da nu fuarte tare, am trecut de controale fara stres, adica na, cu P. miriind caci hai la mecdonaaaaals care i-am zis clar nu pupi nici un mecdonals ca te duc la restoran la paris cum ajungem. Care el si-a ros manichiura si s-a ales cu o bercica ceea ce si io si alei, scumpa rau.

Am zburat am ajunz nu ne-am mai rotat prin avion am descalecit si io a-nceput sa radiez de felis ce eram. Mi-era cam frica caci nu prea stiam cum ajungem la hotel si cum e cu RER ecetera, da a mers, doar ca mi s-a parut gruaznic de scump biletul. La ghiseu am inceput sa-mi arat marea valoare in ale limbii franceze cind domnita mi-a zis sez eoro nujcit si eu i-am oferit cu mare darnicie 6 euroi plus centimele care ea urgent m-a pus la punct in engleza, de unde chiar ma gindeam na 3 euro si ceva de persoana nu e chiar de speriat, parol.

Mi se pare caci n-am avut de schimbat trenul si-am coborit frumusel la port royal de unde catinel am purces spre hotel, l-am gasit, destul de obosit el asa (si la cel mai ieftin tarif al nostru am avut toaleta pe hol, ceea ce nu ne-a bucurat in mod deosebit, dar a mers, o noapte).

Am lasat bagajele, am scos harta si ne-am dus spre restorantul care cu mare grije il alesesem io dupe net ca-l recomandase o americanca fiind bun si acceptabil la preturi si mai iti si dadea un digestiv moca!
Asa ca hai la san remo draga!

Era cam pustiu Parisul la ora aia, dar luminat bine, mai trecea cite-o salvare, iaca ajungem la adresa cu pricina, restorantu ioc! Io foarte foarte ofilita si consolata de P. ca lasa ca daca nu-l gasim si pace, am ochit io un mecdaaaac! Baiatu asta e in pofte de mecdac numa cind io nu-s, caci alfel nu era nice o problema.

Bon, pe locu cu pricina san remoului era un ditamai bar restou Indiana care nu ne-a zis nimica, adica ori la italieni clasic, or mai bine lasa. Da' ne simteam deja spinarile lipite de buric (ba da, am avut fursec in avion, da cam asta a fost, o vrajeluta ca nici n-am stiut daca merita sa ma spal pe dinti dupa aia), am mai trecut de 5 ori strada in sus si-n jos si ne-am hotarit pentru un restoran cu terasa incalzita unde se putea fuma. Timpul nu mai avea rabdare cu oamenii (mi-am adus aminte de citatul asta ieri, nu mai stiu de unde e, sa fie Rebreanu? Nu e, cica e din Morometii, ei pardon!), se facuse 23:05 si cica primeau comenzi numa pina la 23. Deci rapid ne-am aburcat pe-o masa, cu comanda la beuturi a fost mai izi, la mincare, cu toata franceza mea de balta mare lucru n-am inteles, adica si P. are cunostinte generale gen fromaj si janbon. :-s

Garsonu a venit a patra oara sa ia comanda si am pus si noi dejtu ici si colea si mincarea a fost gata repejor si ne-a placut mult, pe bune. Io am avut o salata betonela pe care am consumat-o integral si domnul un cirnat cu fistic si cartofe. Bon, am platit si ne-am dus sa dormitam, ceea ce asa a fost, am visat frumos si ne-am trezit vineri, cind urma sa ne ducem la Versai.