marți, 1 mai 2007

Cum cumperi o masina pe teren - partea practica*

Asadar acum 8 zile am fost cu doi baieti la un dilar!
Am recunoscut in grup masina care era parcata pe trotuar, la vedere, arata promitator, C. a pornit amusinarea, uite partea asta a fost schimbata, se vede ca e revopsita, desi culoarea e identica. Erau doua locusoare unde lipsea luciul si la un geam se vedea frumos o dunga palida de gri pe cheder:P.
Dilarul ne-a intimpinat cu bratele deschise, nu era arab (pardon, am experiente cu dilarii arabi care sint vag neseriosi, parerea mea), avea o engleza buna, m-a crezut doamna lui C., ceea ce n-am tinut sa clarific prea repede.
C. s-a intors inarmat cu cheia de la masina, a deschis capota, a pornit motorul, si-a facut de lucru la lumini, un bec din fata dadea cu virgula, nu-i bun.
In rest, merge, e frumos, pretul ramine la fel. Hai sa facem actele.
Dilarul a cerut intii banii, i-a primit, a dat chitanta, factura, contract.
Surpriza a aparut, de proportii, putin inainte, nu avea actele masinii, urmau sa fie culese de altundeva, exista o copie xerox, unde in loc de euro 4, era, ei da, ati ghicit, euro 3!
Dilarul a inceput sa se dea cu capul de pereti, in tandem cu C. care-si smulgea aproape parul din cap, domnudilar am vorbit la telefon de 5 ori, de 5 ori am intrebat de euro 4, de cinci ori ati confirmat, am aici si confirmarea prin fax. Acu' ce facem?
Vaaaai, noi lucram super profesionist, a fost o neintelegere (in Germania e total neinteresant daca o masina are euro 3 sau 4), am mai vindut masini din acelasi an si aveau deja euro 4, am crezut ca si asta, sa vedeti...
Deci... ce facem?
(Diferenta la paralutele scoase din buzunar in Romania la inmatriculare trece de la euro 4 la euro 3 de la citeva sute de euro (3-4) la spre doua mii de euro, din cite am inteles, despre asta va puteti documenta direct in tara, inainte de-a porni in cautarea Graalului).
Vai vai vai, va fac o reducere, maxim atita, nu pot sa merg in paguba, doar ca la vinzarea asta nu fac nici un profit (blabla).
Na bine, daca tot am venit, masina imi trebuie.

Urmeaza sa mearga o tanti cu noi la recuperat actele de unde erau depozitate, sa cumpere/comande becusorul pentru un far si o piesa pentru oglinzi si apoi la inmatricularea germana.
Plecam. Mergem si mergem si mergem, spre 100 km lejer, ajungem in Bad Nauheim, tur cultural-artistic, in orasul asta a fost Elvis vreo doi anisori si in plus uitati, minunatele saline, simtiti aerul extraordinar?
Dada, sigur ca da, luam actele, becul si manetica sint comandate, nefiind la purtator si mergem mai departe, mai precis inapoi. Alta suta de km. In plus, doamna a solicitat 150 euri pentru acte, adica sa plateasca ea cu banii lui C. Un alt in plus, a oprit la peco si a sugerat discret ca C. sa cotizeze la combustil, cit crede el de cuviinta (chestie de mare nesimtire, parerea mea).
Lasind asta, am ajuns la registratura (?), am stat la rindul miraculos, C. s-a vazut cu actele, era vag euforic, totusi o mica scapare nu i-a trecut neobservata: in adresa lui aparea in loc de Str. Batalia de la Calugareni, Caluareni. Ne-am intors, angajata a clipit mirata ah daaa ma scuzati, modificam cu pasta alba si scriem pe deasupra la masina de scris si trintim o stampila cu "schimbat".
Asa am aflat la ce foloseste modelul de masina de scris 1962 toamna. Am luat numerele, am dus-o pe cocoana de unde-o luasem, concluziile erau totusi pozitive (C. nu condusese deloc, pentru ca drumul urma sa fie lung, timpul scurt si se mai si inchidea la diverse ghisee), doamna mersese lejer cu 160km/h, nu fusesera zgomote dubioase, nici zgiltiituri, placut deci.
Becul a fost inlocuit cu altul de la alta masina, chestia pentru oglinzi urmeaza sa fie trimisa prin posta.
In afara de incidentul cu euro 4 lipsa, de mentionat ca in fax scria frumos ca pretul final este cel de pe internet, INCLUSIV actele.
Cei 150 de euro in plus au fost vazuti de mine in forma unei taxe de 30 si ceva de euro si presupun ca si numerele au costat o oarecare suma, dar am indoielile mele personale ca mai mult de tot 30 si ceva. De unde rezulta ca restul a fost ciubucul doamnei, ca doar si ea trebuie sa manince.
Bonus: se pare ca in general asigurarea si numerele temporare se fac pe patru saptamini, C. a avut bafta cu doua saptamini doar. Explicatia e ca a ajuns lunea si luni e deschis pina pe la ora 13, deci tuu leit!
Cam asta ar fi. Nu cred ca vor mai urma posturi cu sau despre masini (decit daca-mi cumpar eu vreo una, ceea ce n-ar fi exclus, dar fiind ca miine e extragere la lotto.:D)

Final: C. la volan in sfirsit, agitat, constata ca ambreiajul tremura cumva ciudat si volanul nu se misca extrem de usor. Se va vedea in urmatoarele saptamini daca i s-a parut sau asa si este. Am emotii pentru inmatricularea din Romania, pentru ca dilarul n-a stiut chipurile unde se verifica seria motorului, care a ramas astfel necontrolata.
Mda.

*vio nu-si asuma nici un fel de raspundere pentru ce-a scris mai sus:)

5 comentarii:

  1. da ce-a cautat Elvis doi ani si ceva in orasul ala?!

    RăspundețiȘtergere
  2. s-a dus in armata minat de destin ca s-o cunoasca pe viitoarea lui doamna prishila:D

    RăspundețiȘtergere
  3. asa ca mai bine-ti cumperi una noua de la tine de-acasa si scapi de toata tevatura asta :))

    dar dai de alta :))

    RăspundețiȘtergere
  4. da, dar cu adventura cum sa ramana 80a? si cine ne-ar mai fi povestit asa de fain, apoi?

    RăspundețiȘtergere
  5. 80a, da, dar la tine acasa poate e mult mai scumpe masinile nemtesti noi:)
    iar poate nasul tau nu vrea masina romaneasca noua (al meu ar fi vrut, dar na:D)

    ah moniko, ma flatezi:">

    RăspundețiȘtergere

Submit Your Blog